In conceptia lui R.Gagne dezvoltarea umana apare ca efect,ca schimbare de lunga durata pe care subiectul o datoreaza atat invatarii cat si cresterii.Invatarea nu se face oricum ci se bazeaza pe o serie ordonata si aditiva de capacitati.Ierarhizarea acestor capacitati se face in baza criteriului trecerii succesive de la invatarea capacitatilor simple la cele complexe,generale.
Intreg ansamblul de capacitati pe care il poseda subiectul pt R.Gagne reprezinta conditiile interne.Acestea se deosebesc de conditiile externe a caror actiune este independenta de subiect.Avand in vedere varietatea conditiilor externe,R.Gagne considera ca exista tot atatea forme sau tipuri de invatare.
Principalele tipuri de invatare sunt:
invatarea de semnale
invatarea de stimul-raspuns
invatarea de tipul inlantuirilor
invatarea asociativa-verbala
invatarea prin discriminare
invatarea notiunilor
invatarea de reguli sau de principii
invatarea sociala
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu